Page 28 - Hekim Sözü Sayı : 6
P. 28

DOSYA


            lerinizi rahatlıkla ifade edebileceğiniz   üyeleri olarak özel bir eğitim almıyo-  Bir kere sürekli kronik sorunlarla uğ-
            bir ortam olduğunu gördüğünüzde,   ruz. Bize bu konuda Tıp Eğitimi Ana   raştığınızdan sorun yönetmekte usta-
            huzursuzluğunuz azalıyor. Mevcut   Bilim Dalı çok destek oluyor, buradan   laşıyorsunuz. Hem doğruyu söylemek,
            süreçten, sistemden rahatsızlıklarınız   onlara teşekkürlerimi iletiyorum. Eği-  hem de umudu korumak durumun-
            varsa bunu dile getirebileceğiniz, an-  timcinin eğitimi konusunda seminerler   dasınız. Üstelik Türkiye’nin içinde
            latabileceğiniz bir ortam ya da olanak   ve kurslar düzenlediler, hepimiz çok   bulunduğu kronik sorunları ve sağlık
            karşınıza çıkmışsa, bu aslında sizi   faydalandık. Dersi dinlemeyen bir   ortamının özgün sorunlarıyla birlikte
            özgürleştiriyor. Bu nedenle kendimi   öğrenciyle ya da bir sınıfla karşı kar-  bunu yapmak zorundasınız. Bence
            daha iyi hissediyorum.           şıyayken nasıl davranmamız, dersleri   kanser hastaları diğer hasta gruplarına
               izi biraz tanımak istiyoruz. Pınar   anlatmak için slaytlar hazırlarken   göre daha uyumlu ve iletişimi kolay
            S Saip kendini bize nasıl anlatır?   nelere dikkat etmemiz gerektiği gibi   bir grup, bana zor gelmiyor. Karşı-
            Mesela nasıl bir öğrenciydi? Sonrasında   bir çok konuda epey katkıları oldu.   nızdaki gerçekten hasta mı değil mi?
            kendisi de bir öğretim görevlisi oldu ve   Bazı kişiler doğuştan yetenekli olabilir,   gibi bir şüpheniz olmuyor. Hekimler
            bir çok öğrenciyi yetiştirdi.    zamanla tecrübe de kazanılıyor elbet-  olarak hastalardan çok şey öğreniyo-
                                             te; ancak eğiticinin eğitimi göz ardı   ruz. O kadar sıkıntılı, zor koşullarda
            Nasıl bir öğrenciydim…. Çok çalışkan   edilmemeli.                bile hem kendilerine hem ailelerine
            bir öğrenci değildim.
                                                 lkemizde kadın cinayetleri, kadı-  sahip çıkıp süreci yönetebiliyorlar.
            Yaa bu süpriz oldu...                                             Ayakta kalıyorlar. Benim bir çok
                                             Ü na yönelik şiddet, eşit temsiliyet,
            Sonuçta sene kaybım falan olmadı   eşit işe eşit ücret gibi pek çok kadın   hastam hem çalışıyor, hem tedavisini
            ama hani devamlı derslere giren,   meselesi sıcaklığını korurken, meslek-  alıyor, hem de çocuğunu yetiştiriyor.
            sürekli notlar tutan, eve gidip ders   taşlarınız da sizin gibi bir kadının   Önyargıların aksine kanser hastaları-
            çalışan bir öğrenci değildim. Öğrenciy-  Oda’yı yönetmesini arzulamış olabilir-
            ken de toplumsal sorunlarla ilgileni-  ler mi? Bu yüzden mi seçim sonuçları
            yordum. Benim için sadece okul, iş   belli olunca sizi omuzlarında taşıdılar?
            ağırlıklı bir hayat olmadı. Her zaman
            toplumsal sorunlar benim parçam   Ben de o gün çok şaşırdım, yani öyle
            oldu. Tüm insanların özgür, demokra-  bir tepki ve heyecanla karşılanacağımı
            tik, eşit, barış içinde ve iyi koşullarda   hiç düşünmemiştim. Sonuçta ilk defa
            yaşayacağı bir ülke ve dünya hayalim,   omuzlara alınmış oldum, biraz da
            hep oldu ve bunun gerçekleşebil-  mahcup hissettim ve çok duygulan-
            mesi için katkı vermeye çalıştım. O   dım.
            yüzden “inek” bir öğrenci değildim.   Gözleriniz dolmuştu yanlış hatırlamı-
            Ama gerektiği kadar çalışıp, sınıfımı   yorsam...
            geçiyordum.
                                             Çok etkilenmiştim hakikaten. Tabii ka-
                 asıl bir öğretim üyesi oldunuz   dının yeri maalesef toplumda çok geri
            Npeki?                           planda. Ben İstanbul Tabip Odası’nın
            Buna benim karar vermem zor, öğ-  ikinci kadın başkanıyım. Uzun süredir
            renci tarafından nasıl göründüğümü   başkanlar hep erkek. Ayrıca biliyorsu-
            bilemiyorum. Ama elimden geldiğince   nuz seçilmiş kurullarda cinsiyet kotası
            iyi iletişimde olmaya çalışıyorum. Ön-  uygulamamız var. Yine de kadın sayısı   Tüm insanların
            celikle öğrencilerin hakları olduğunu   hiç bir zaman erkekleri aş(a)mıyor.
            ve bizim onlarla iyi diyalog kurarak,   Belki gelecekte o da olacak. Toplumda   özgür, demokratik,
            aktif katılımlarını sağlayarak öğrenim   kadının daha görünür olması ve ön   eşit, barış içinde
            sağlayacağımıza ve deneyimlerimizi   plana çıkması, hem siyasette hem de
            paylaşabileceğimize inanıyorum.   sivil toplum kuruluşlarında önemli.   ve iyi koşullarda
            Dolayısıyla ulaşılması zor bir öğretim   Buralarda sağlanacak kazanımların   yaşayacağı bir ülke
            üyesi değilim. Her zaman öğrenci ve   diğer kadın sorunları için de olumlu
            öğretim üyesi arasında iletişime açık,   katkı sağlayacağı kanaatindeyim. Ben   ve dünya hayalim,
            karşılıklı saygıya dayalı bir ilişkinin ol-  de bu dönem gerek kadın meslektaşla-  hep oldu ve bunun
            ması gerektiğini düşünüyorum, bunun   rımızın yaşadıkları gerekse toplumsal   gerçekleşebilmesi
            için çaba gösteriyorum.          konularda daha aktif bir tutum almaya
                                             çalışıyorum.                         için katkı vermeye
            Öğretim üyesi olurken herhangi bir
            formasyondan geçmiyoruz. Bizler,     iraz da hekimliğinizi konuşalım.   çalıştım.
            genç erişkinlerle çalışıyoruz. Onların  B Onkoloji uzmanı olarak sürekli
            psikolojileri, onlara nasıl hitap etme-  kanser hastalarıyla çalışmak nasıl bir
            miz gerektiği gibi konularda öğretim   hekimliğe denk düşüyor?

             26  hekim sözü  KASIM - ARALIK 2019
   23   24   25   26   27   28   29   30   31   32   33