Page 28 - Hekim Sözü Sayı : 6
P. 28
DOSYA
lerinizi rahatlıkla ifade edebileceğiniz üyeleri olarak özel bir eğitim almıyo- Bir kere sürekli kronik sorunlarla uğ-
bir ortam olduğunu gördüğünüzde, ruz. Bize bu konuda Tıp Eğitimi Ana raştığınızdan sorun yönetmekte usta-
huzursuzluğunuz azalıyor. Mevcut Bilim Dalı çok destek oluyor, buradan laşıyorsunuz. Hem doğruyu söylemek,
süreçten, sistemden rahatsızlıklarınız onlara teşekkürlerimi iletiyorum. Eği- hem de umudu korumak durumun-
varsa bunu dile getirebileceğiniz, an- timcinin eğitimi konusunda seminerler dasınız. Üstelik Türkiye’nin içinde
latabileceğiniz bir ortam ya da olanak ve kurslar düzenlediler, hepimiz çok bulunduğu kronik sorunları ve sağlık
karşınıza çıkmışsa, bu aslında sizi faydalandık. Dersi dinlemeyen bir ortamının özgün sorunlarıyla birlikte
özgürleştiriyor. Bu nedenle kendimi öğrenciyle ya da bir sınıfla karşı kar- bunu yapmak zorundasınız. Bence
daha iyi hissediyorum. şıyayken nasıl davranmamız, dersleri kanser hastaları diğer hasta gruplarına
izi biraz tanımak istiyoruz. Pınar anlatmak için slaytlar hazırlarken göre daha uyumlu ve iletişimi kolay
S Saip kendini bize nasıl anlatır? nelere dikkat etmemiz gerektiği gibi bir grup, bana zor gelmiyor. Karşı-
Mesela nasıl bir öğrenciydi? Sonrasında bir çok konuda epey katkıları oldu. nızdaki gerçekten hasta mı değil mi?
kendisi de bir öğretim görevlisi oldu ve Bazı kişiler doğuştan yetenekli olabilir, gibi bir şüpheniz olmuyor. Hekimler
bir çok öğrenciyi yetiştirdi. zamanla tecrübe de kazanılıyor elbet- olarak hastalardan çok şey öğreniyo-
te; ancak eğiticinin eğitimi göz ardı ruz. O kadar sıkıntılı, zor koşullarda
Nasıl bir öğrenciydim…. Çok çalışkan edilmemeli. bile hem kendilerine hem ailelerine
bir öğrenci değildim.
lkemizde kadın cinayetleri, kadı- sahip çıkıp süreci yönetebiliyorlar.
Yaa bu süpriz oldu... Ayakta kalıyorlar. Benim bir çok
Ü na yönelik şiddet, eşit temsiliyet,
Sonuçta sene kaybım falan olmadı eşit işe eşit ücret gibi pek çok kadın hastam hem çalışıyor, hem tedavisini
ama hani devamlı derslere giren, meselesi sıcaklığını korurken, meslek- alıyor, hem de çocuğunu yetiştiriyor.
sürekli notlar tutan, eve gidip ders taşlarınız da sizin gibi bir kadının Önyargıların aksine kanser hastaları-
çalışan bir öğrenci değildim. Öğrenciy- Oda’yı yönetmesini arzulamış olabilir-
ken de toplumsal sorunlarla ilgileni- ler mi? Bu yüzden mi seçim sonuçları
yordum. Benim için sadece okul, iş belli olunca sizi omuzlarında taşıdılar?
ağırlıklı bir hayat olmadı. Her zaman
toplumsal sorunlar benim parçam Ben de o gün çok şaşırdım, yani öyle
oldu. Tüm insanların özgür, demokra- bir tepki ve heyecanla karşılanacağımı
tik, eşit, barış içinde ve iyi koşullarda hiç düşünmemiştim. Sonuçta ilk defa
yaşayacağı bir ülke ve dünya hayalim, omuzlara alınmış oldum, biraz da
hep oldu ve bunun gerçekleşebil- mahcup hissettim ve çok duygulan-
mesi için katkı vermeye çalıştım. O dım.
yüzden “inek” bir öğrenci değildim. Gözleriniz dolmuştu yanlış hatırlamı-
Ama gerektiği kadar çalışıp, sınıfımı yorsam...
geçiyordum.
Çok etkilenmiştim hakikaten. Tabii ka-
asıl bir öğretim üyesi oldunuz dının yeri maalesef toplumda çok geri
Npeki? planda. Ben İstanbul Tabip Odası’nın
Buna benim karar vermem zor, öğ- ikinci kadın başkanıyım. Uzun süredir
renci tarafından nasıl göründüğümü başkanlar hep erkek. Ayrıca biliyorsu-
bilemiyorum. Ama elimden geldiğince nuz seçilmiş kurullarda cinsiyet kotası
iyi iletişimde olmaya çalışıyorum. Ön- uygulamamız var. Yine de kadın sayısı Tüm insanların
celikle öğrencilerin hakları olduğunu hiç bir zaman erkekleri aş(a)mıyor.
ve bizim onlarla iyi diyalog kurarak, Belki gelecekte o da olacak. Toplumda özgür, demokratik,
aktif katılımlarını sağlayarak öğrenim kadının daha görünür olması ve ön eşit, barış içinde
sağlayacağımıza ve deneyimlerimizi plana çıkması, hem siyasette hem de
paylaşabileceğimize inanıyorum. sivil toplum kuruluşlarında önemli. ve iyi koşullarda
Dolayısıyla ulaşılması zor bir öğretim Buralarda sağlanacak kazanımların yaşayacağı bir ülke
üyesi değilim. Her zaman öğrenci ve diğer kadın sorunları için de olumlu
öğretim üyesi arasında iletişime açık, katkı sağlayacağı kanaatindeyim. Ben ve dünya hayalim,
karşılıklı saygıya dayalı bir ilişkinin ol- de bu dönem gerek kadın meslektaşla- hep oldu ve bunun
ması gerektiğini düşünüyorum, bunun rımızın yaşadıkları gerekse toplumsal gerçekleşebilmesi
için çaba gösteriyorum. konularda daha aktif bir tutum almaya
çalışıyorum. için katkı vermeye
Öğretim üyesi olurken herhangi bir
formasyondan geçmiyoruz. Bizler, iraz da hekimliğinizi konuşalım. çalıştım.
genç erişkinlerle çalışıyoruz. Onların B Onkoloji uzmanı olarak sürekli
psikolojileri, onlara nasıl hitap etme- kanser hastalarıyla çalışmak nasıl bir
miz gerektiği gibi konularda öğretim hekimliğe denk düşüyor?
26 hekim sözü KASIM - ARALIK 2019