Page 43 - Hekim Sözü Ocak-Mart 2024
P. 43
sinema
sıkça tanık olunduğunu düşündüğünü hayatla olan tek bağı ya da en kuvvetli mektubun yırtılıp atılmadığına bu
belirtmiş. bağı-kanıtı saydığından olsa gerek (ya kadar emin oluşu ve duygularının hiçe
da aşk hayattaki en zor bulunan en sayılarak ortaya dökülmesi film için
Baş karakter Samet insana ait ihtirasla-
nadide şey olduğundandır) öyle iştahla önemli bir kırılma anını oluşturuyor.
rı ve marazları ile sergileniyor. Yaşama koruyup okumaya çalışıyor ki aslında
dair tutkusu, sevilmeye duyduğu bu sahnede karakterin asıl açlığının Samet karakteri de kibriyle, tutkusuyla,
açlık, şehvet, aşkın kırıntısının bile ne neye olduğunu anlıyoruz. Belki de tüm ihanetiyle ve egosantrik karakteri ile
kadar kıymetli olduğunu bilmesi onu kusurlarımızla hepimizin en çok ihti- sürüklemeye devam ediyor. Samet’in
diğer karakterlerden ayırıyor. Diğer yaç duyduğu, aradığı, hayatın amacı yanı başında yer alsa dahi bir türlü
insanlar ve toplum ile olan ilişkilerini kadar değerli bir duyguyu; aşkı ceket ulaşamadığı sevgi-aşk ve ulaşamadı-
toplumsal normlara herkesin sığındı- cebine saklıyor karakter. Aşkın gerçek ğında sergilediği kin ise aslında olay
ğı ‘iyilik’ kavramına dayandırmıyor sahibi ise duygularının ele geçmesin- örgüsünü oluşturuyor ve Samet’in
mesela. ‘Kötü’ olmayı dert etmiyor. Bu den muzdarip çaresizce geri istiyor motivasyonunu anlamamızı sağlıyor.
noktada Sevim karakteri ile yaşadığı mektubunu. Utandığından mı yoksa En sık eleştirilerden bir tanesi filmin
mektup sahnesi herhalde filmin en sahip olduğu duygunun naifliğinin politik konuları oldukça ‘Fransız’ bir
vurucu noktalarından biridir. Kendi- hoyratça açığa çıkarılması mı Sevim’i bakış açısıyla incelemesi ve yeterin-
sine yazılan aşk mektubunu belki de bu kadar kırıyor anlamak güç. Ancak ce politik bulunmayışı idi. Filmin
OCAK-MART 2024 hekim sözü 41