Page 68 - Kitaplar Sağlıkta Dönüşümün 20. Yılında Sağlık Hizmetlerinden Yararlanma Şartları Gerçekler ve Haklarımız
P. 68

SAĞLIK HİZMETİNE ERİŞİMDE GELİNEN SON DURUM



               Merkezi Hekim Randevu Sistemi (MHRS) üzerinden
               randevu alabilme sıkıntısı hangi boyuttadır?
               Kamu üniversite hastaneleri ve Sağlık Bakanlığına bağ-
               lı tüm sağlık kurum ve kuruluşlarında muayene rande-
               vu hizmeti sunan Merkezî Hekim Randevu Sisteminde
               diş, cildiye, göz, psikiyatri, çocuk, kardiyoloji, KBB ve
               yan dallardan (Algoloji, endokrin, immünoloji, nefroloji,
               romatoloji, gastroenteroloji, tıbbi onkoloji vs.) randevu
               alınamama sorunu devam etmektedir.

               Meclisteki tüm partilerin üzerinde ortaklaştıkları nadir
               sorun, hastaların muayene ve ameliyat için randevu
               alamamaları sorunudur.

               TBMM  Plan Bütçe  Komisyonu  Sağlık  Bakanlığı  Bütçe
               görüşmelerinde Komisyon üyesi milletvekillerinin en
               çok şikayet ettiği sorun; “Her sabah makamımıza gel-
               meye başlayan telefonların çoğu ya alınamayan rande-
               vular ya da bulunamayan hasta yataklarıyla alakalıdır”.
               Vatandaşlar aylar sonra verilen görüntüleme randevu-
               larını, haftalar sonraya verilen ameliyat tarihlerini beş
               on gün önceye alabilmek için milletvekili aramak zo-
               runda kalmaktadırlar. Bu sağlık sistemi milletvekille-
               rini ve personelini MHRS yani Merkezi Hekim Randevu
               Sistemi memuru hâline getirdiğini ifade etmektedirler.

               Bu sorunların nedenleri olarak;

               -Sağlıkta dönüşüm programının sonucu olarak sağlık
               hizmetinin tüketim nesnesine dönüşmesi ve kışkırtıl-
               mış sağlık hizmeti talebinin anormal artışı,

               -Covid pandemisi ile zorunlu/plansız olarak ertelenmiş
               diğer sağlık hizmeti taleplerinin karşılanması,




                                          67
   63   64   65   66   67   68   69   70   71   72   73