Page 45 - Hekim Sözü (Sayı 23) Ekim-Aralık 2022
P. 45
sinema
Dünyanın hiçbir yerinde kamu fonlarıyla desteklenen bir filme
senaryo değişikliği bahane edilerek, verilen destek geri istenmemiştir.
Bu film özelinde sansürde bir ilke imza atıldığını da görmüş olduk.
miştir. Bu film özelinde sansürde bir yaban domuzu avından dönen bir tanığı olduğumuz ekolojik yıkımlar
ilke imza atıldığını da görmüş olduk. konvoyun ölü hayvanı kanlar içinde çağrışım alanımıza giriyor.
kasabanın yollarında sürüklemesine
Pek çok uluslararası film festivalinde ve herkesin havaya ateş edişine tanık Emre sudan çıktığında, motosikletiyle
Türkiye Sineması’nı temsil eden Kurak oluyor. İşte o anda bizi bildiğimiz peşinden gelmiş olan Murat’la (Ekin
Günler’in başarısı da böylece cezasız bütün hayvan, insan ve kadın katliam- Koç) tanışır. Emre’nin çıplaklığını izle-
kalmadı. Ancak 19 Aralık 2022’de larının çağrışımlarıyla kırmızı çizginin yen Murat’ın orada yüzmenin tehlike-
vizyona giren filmin açılışını sadece o üzerinde yerden yere vuruyor. leri konusunda onu uyarması ile biz de
hafta sonu 51.371 izleyici ödüllendirdi.
Savcı sabah suların kesik olduğunu Emre ile birlikte güvercin tedirginliğini
Film son derece etkileyici bir sekans- fark ederek kasabanın yakınındaki yaşıyoruz.
la açılıyor; kamera dev bir obruğun göle yıkanmaya gider. Çorak, üzerinde Ardından ziyafet, soruşturma, gözaltı-
başında Savcı Emre (Selahattin Paşalı) tek bir çalının bile yetişmediği çıplak lar ve seçim… Yaşadığımız gerçeklik-
ile Hakime hanım Zeynep’e (Selin toprağın üzerinde, bu defa da sadece lerin bir büyük fotoğrafı… Yolsuzluk,
Yeninci) yaklaşıyor ve film seyircisini iki tekerlek izinin çizdiği bir yolda
ilk saniyelerde içine alıyor. Savcı Emre’ye eşlik ediyorken sanki yozlaşma, ırkçılık, linç, kadına şiddet,
hikayenin ana meselesi su projesinin taciz ve tecavüze uzanan o kırmızı
Savcı Emre kasabaya girdiği anda etrafında dönecekmiş gibi her gün çizgi ile finalini izleyerek çıkıyoruz.
EKİM-ARALIK 2022 hekim sözü 43