Page 46 - Hekim Sözü Mart-Nisan 2020 ( Sayı 8)
P. 46

KÜLTÜR-SANAT



                  Aşk ve hatırlamak üzerine...








                                                   Deniz Türkyılmaz  *































                 Céline Sciamma, filminin eşitlik üzerine inşa edilmiş bir aşk hikayesi olduğunu,
                 ilişkiden önce var olan hiyerarşilerin ve güç ilişkilerinin üstüne kurulu olmadığını
                 ifade ediyor. “Alev Almış Bir Genç Kızın Portresi”, bir aşk hikayesini merkezine
                  almakla beraber kadın dayanışmasının, özgürleşmenin, unutmamanın öyküsü.







                  u yıl Cannes Film Festivali’nde   Fransa’nın kuzeybatısındaki Breton-  Marianne ve Héloïse’in arkadaşlığı
                  en iyi senaryo ödülünü kazan-  ya’ya bir kontesin kızının resmini yap-  ilerledikçe Marianne, kendisini Héloï-
            Bmış olan, Céline Sciamma’nın    mak için davet edilmesi ile başlıyor.    se’e karşı suçlu hisseder ve kendisinin
            senaryosunu yazdığı ve yönetmenliği-  İntihar etmiş olan kızkardeşinin nişan-  aslında ressam olduğunu ve Héloï-
            ni yaptığı “Alev Almış Bir Genç Kızın   lısı ile evlendirilmek istenen Héloïse   se’in gizlice resmini yaptığını itiraf
            Portresi”nin açılış sekansında 18. yüz-  (Adèle Haenel), manastırdan evine geri   eder. Héloïse beklenmedik bir şekilde
            yılda bir resim dersini izliyoruz. Der-  çağrılmıştır. Kendisi de zamanında   Marianne’e poz vermeyi kabul eder.
            sin tüm öğrencileri genç kadınlardan   portresinin yollanması ile görücü usu-  Bir seyahat için evden ayrılan kontes,
            oluşmaktadır ve bir öğrenci, dersin   lü evlenmiş ve Fransa’ya gelmiş olan   dönene kadar portrenin tamamlan-
                                             kontes (Valeria Golino), Héloïse’in   masını ister. Kontesin olmadığı beş
            öğretmeni olan Marianne’in eski bir
            tablosunu ortaya çıkarır. Bu tablo ile   portresini yaptırarak damat adayına   günlük süre boyunca Marianne ve
            filme adını veren alev almış bir genç   göndermek istemekte ancak Héloïse   Héloïse’in birbiriyle yakınlaşmaları-
                                             buna karşı çıkmakta, poz vermeyi ve   nı, çekingen ve belki de güvensiz bir
            kızın resmini görürüz. Geçmişe dönüp   portresinin çizilmesini reddetmekte-  zeminde başlayan ilişkilerinin aşka
            o portrenin, o genç kızın ve Marian-  dir. Eve ilk gelen ressam Héloïse’in   evrilmesini ve evin hizmetçisi Sophie
            ne’in hikayesini izlemeye başlarız.
                                             portresini tamamlamayı başaramadan   (Luàna Bajrami) ile olan arkadaşlıkları-
            Hikaye ressam ve resim öğretmeni   evden ayrılmıştır. Bu nedenle kontes   nı izleriz. Bu süreçte Céline Sciamma,
            olan Marianne’in (Noémie Merlant)   Marianne’den Héloïse’in yürüyüş   bu kadınların birbirleriyle kurdukları
                                             arkadaşı olmasını, onu incelemesini ve   ilişkiler temelinde portrelerini bizlere
            *Dr., Radyoloji Uzm. Şişli Hamidiye Etfal EAH.   gizlice portresini yapmasını rica eder.   çizer.

             44  hekim sözü  MART-NİSAN 2020
   41   42   43   44   45   46   47   48   49   50   51