Page 43 - Hekim Sözü Nisan-Haziran 2024
P. 43
SİNEMA
Yönetmenin, 90’lı yıllar-
da yükselişe geçen siyasi
İslam hareketi ve buna
tepki olarak ortaya çıkan
laik kesimin eylemlerini
arka planda gösterirken
politik ya da ideolojik
bir mesaj kaygısından
başarıyla uzak durması
bizlere otorite figürle-
rinin (baba ya da yurt
öğretmeni gibi) zorbalığı
altında samimi bir büyü-
me hikayesi izlettiriyor.
Yaşadığı çok farklı iki dünyanın kendi rının iyi hatırlayacağı Karşı Pencere kayboluyor. Kadının İslamcı kesimler-
içlerindeki dayatmaları ve ikisinde de filminden akıllarda kalan Vega’nın Ma de baskı altında ezilip, sindirilmesi ola-
olduğu insan gibi kabul göremeyeceği Che Ferddo Fa şarkısı ile beraber film, rak yorumlanmaya açık olan bu durum
düşüncesi Ahmet’i ümitsizliğe sü- hem gerçek hem de duygusal anlamda yine de annenin dahil olduğu sahneler-
rüklerken teselliyi yurt arkadaşı, aynı renklenir. Ancak hayatın gerçeklerin- deki eğretilik duygusunu silemiyor.
zamanda yurdun kıdemlisi Hakan’da den kaçmak o kadar da kolay değildir.
Yönetmenin, 90’lı yıllarda yükselişe ge-
bulur. İki arkadaş her ne kadar toplu- Özellikle baş roldeki iki genç oyuncu çen siyasi İslam hareketi ve buna tepki
mun çok farklı kesimlerinden gelseler Doğa Karakaş ve Can Bartu Aslan’ın olarak ortaya çıkan laik kesimin eylem-
de yalnızlıkları, özgürlük ve mutluluk performansları, yakaladıkları uyum lerini arka planda gösterirken politik
arayışları aralarında bir bağ oluştu- ve doğallıkları izlemeye değer. Filmin ya da ideolojik bir mesaj kaygısından
rur. Filmin son bölümüne doğru ise ana karakterlerinde gözlemlediğimiz başarıyla uzak durması bizlere otorite
izleyiciyi bir sürpriz beklemektedir. İki derinlik Ahmet’in ailesine geldiğimizde figürlerinin (baba ya da yurt öğretmeni
gencin beraber bir maceraya atıldıkları özellikle anne karakterinde, biraz da gibi) zorbalığı altında samimi bir büyü-
sahnede Ferzan Özpetek hayranla- bilinçli bir tercih olarak mı bilinmez, me hikayesi izlettiriyor.
NİSAN-HAZİRAN 2024 hekim sözü 41