Page 43 - Hekim Sözü Nisan-Haziran 2024
P. 43

SİNEMA






























                                                                                  Yönetmenin, 90’lı yıllar-
                                                                                  da yükselişe geçen siyasi

                                                                                  İslam hareketi ve buna
                                                                                  tepki olarak ortaya çıkan
                                                                                  laik kesimin eylemlerini
                                                                                  arka planda gösterirken

                                                                                  politik ya da ideolojik
                                                                                  bir mesaj kaygısından
                                                                                  başarıyla uzak durması
                                                                                  bizlere otorite figürle-

                                                                                  rinin (baba ya da yurt
                                                                                  öğretmeni gibi) zorbalığı
                                                                                  altında samimi bir büyü-
                                                                                  me hikayesi izlettiriyor.









            Yaşadığı çok farklı iki dünyanın kendi   rının iyi hatırlayacağı Karşı Pencere   kayboluyor. Kadının İslamcı kesimler-
            içlerindeki dayatmaları ve ikisinde de   filminden akıllarda kalan Vega’nın Ma   de baskı altında ezilip, sindirilmesi ola-
            olduğu insan gibi kabul göremeyeceği   Che Ferddo Fa şarkısı ile beraber film,   rak yorumlanmaya açık olan bu durum
            düşüncesi Ahmet’i ümitsizliğe sü-  hem gerçek hem de duygusal anlamda   yine de annenin dahil olduğu sahneler-
            rüklerken teselliyi yurt arkadaşı, aynı   renklenir. Ancak hayatın gerçeklerin-  deki eğretilik duygusunu silemiyor.
            zamanda yurdun kıdemlisi Hakan’da   den kaçmak o kadar da kolay değildir.
                                                                              Yönetmenin, 90’lı yıllarda yükselişe ge-
            bulur. İki arkadaş her ne kadar toplu-  Özellikle baş roldeki iki genç oyuncu   çen siyasi İslam hareketi ve buna tepki
            mun çok farklı kesimlerinden gelseler   Doğa Karakaş ve Can Bartu Aslan’ın   olarak ortaya çıkan laik kesimin eylem-
            de yalnızlıkları, özgürlük ve mutluluk   performansları, yakaladıkları uyum   lerini arka planda gösterirken politik
            arayışları aralarında bir bağ oluştu-  ve doğallıkları izlemeye değer. Filmin   ya da ideolojik bir mesaj kaygısından
            rur. Filmin son bölümüne doğru ise   ana karakterlerinde gözlemlediğimiz   başarıyla uzak durması bizlere otorite
            izleyiciyi bir sürpriz beklemektedir. İki   derinlik Ahmet’in ailesine geldiğimizde   figürlerinin (baba ya da yurt öğretmeni
            gencin beraber bir maceraya atıldıkları   özellikle anne karakterinde, biraz da   gibi) zorbalığı altında samimi bir büyü-
            sahnede Ferzan Özpetek hayranla-  bilinçli bir tercih olarak mı bilinmez,   me hikayesi izlettiriyor.


                                                                                    NİSAN-HAZİRAN 2024  hekim sözü  41
   38   39   40   41   42   43   44   45   46   47   48