Page 54 - İnsan Olarak Hekim Karar Verme ve Akıl Yürütme Yolları
P. 54

Ancak, tıp eğitimi boyunca, temel bilim derslerinde en ince ay-
            rıntılarına kadar insan vücudunun işleyişi anlatılır. Klinik derslerde
            hastalıkları, oluşum mekanizmalarını öğreniriz. Yatak başı uygulama-
            larında ve saatler süren hasta vizitleri boyunca hocalarımızla birlikte
            tanı ve ayırıcı tanılarla ilgili tartışmalar yürütürüz. Oysa bir hekim
            yirmi saniye içinde karar vermek zorunda kalabilir. Problem tam da
            buradadır, tıp eğitimi bize kısa yolları öğretmez, hatta yaşamın gene-
            linde olduğu gibi mesleki kararlarımızın da büyük bir kısmını etkile-
            yen bu yollardan hiç söz etmez. (Epstein, 2007; McGrath, 2009)
               Literatürde hasta güvenliğini tehlikeye atabilecek elli kadar bilişsel
            eğilim ve yaklaşık bir düzine kadar “Duygusal Eğilim” tanımlanmıştır.
            Bu bölümde klinik tanı kararlarımızı etkileyen kısa yollardan ve bu
            kısa yolları etkileyen faktörlerden söz edilecektir. (Croskerry P, t.y. a)






































                                        53
   49   50   51   52   53   54   55   56   57   58   59